TORTELL ANGELICA

IMG_8032 IMG_8039

 Quin tortell de brioix tant bo …!!!

Ingredients :

535 grs. de farina de força

13 grs. de llevat fresc

75 gr .de sucre

120 ml. de llet

3 rovells d’ou

120 grs. de mantega

Un pessic de sal fina

20 grs. de sucre de llustre

Ingredients per el farcit :

30 grs. d’avellanes ( o ametlles tallades )

30 grs. de nous tallades

50 grs. de mantega a daus

30 grs. de panses ( en remull en aigua tèbia o algún licor ) en reservem algunes per posar damunt del tortell.

80 grs. de xocolata en pepites o trossets

La pell ratllada d’una llimona o d’una taronja

Alguna fruita confitada a trossets ( si us agrada )

Preparació de la massa mare :

Desfem el llevat amb 75 ml. d’aigua tèbia. Tamisem 135 grs. de farina en un bol i afegim el llevat a fil, barrejant la farina dels costats. Formem un panet llis i homogèni. Posem el panet en un bol enfarinat, tapem amb un drap de cuina i el posem a llevar dins del microones apagat, peró una mica caldejat, per exemple escalfant anteriorment un got d’aigua.Deixem el panet 30 minuts, que dobli el seu volum.

Preparació de la massa i farcit :

Escalfem el forn a 200 graus, dalt i baix, posició de la reixeta al centre.

En un bol, posem la farina restant, el sucre, la sal i mesclem, afegim els rovells d’ou, la llet tèbia i la mantega fosa, també tebiona, treballem la massa fins que sigui llisa i sense grumolls. Amb el corró, aplanem una mica la massa, damunt d’una superficie enfarinada i posem el panet al damunt, ho treballem tot junt fins que estigui tot ben integrat, fem una bolai la posem dins d’un bol enfarinat i tapat amb un drap, en un lloc tèbi, com el microones i deixem llevar 2 hores, que dobli el seu volum.

Enfarinem de nou la superficie i amb el corró, anem donant forma de rectangle a la massa, ha de quedar de la mida, que un cop farcit, i enrotllat sobre ell mateix, càpiga en diagonal a la safata del forn.

Quan tenim el rectangle fet, hi posem tot el farcit, les avellanes tallades, les nous, la xocolata, la ratlladura de llimona, les panses escorregudes, les fruites i la mantega a dauets, peró deixem uns tres centímetres de marge a tot el voltant sense posar-hi res… Per la part més llarga, enrotllem la massa poc a poc, com si fessim un braç de gitano, controlant que ens quedi tot del mateix gruix, quan arribem a l’altre costat, segellem amb els dits les dues puntes i passem el xurro a la safata folrada de paper, amb l’afegit a la part de sota.

Amb un ganivet ben esmolat, i deixant a la part de dalt uns tres centímetres tancats, tallem per el mig fins a baix de tot, de manera que quedin dues tires per poder fer una trena, que quedi amb la part oberta o tallada cap a munt ( queda més bonic) un cop feta la trena, l’hi donem forma de tortell, unint les dues puntes, el pintem amb una mica de mantega fosa, posem alguna pansa pel damunt i el deixem reposar 30 minuts més, tapat amb un drap, que dobli el seu volum.

L’enfornem uns 25 minuts, controlem punxant, si cal el deixem 5 minuts més.

Deixem refredar i el posem a la safata de servir, el decorem amb sucre de llustre.

Bon profit …!!!

One thought on “TORTELL ANGELICA

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s